تجهیز کارگاه‌ها؛ از ملزومات عملیات هات تپ

با توجه به این که عملیات هات تپ در محل سایت مشتری انجام می پذیرد و مجری عملیات دسترسی به ابزارها و تجهیزات کارگاه مرکزی خود را ندارد، تجهیز تیم عملیاتی به ادوات و ماشین آلات دشوار می نماید. ایجاد کارگاه های سیار و موقتی بهترین راه حل برای رفع این معضل است.
عملیات هات تپ معمولاً در محل سایت کارفرما و روی سایت انجام می‌گیرد و از این‌رو، پیمانکار یا مجری عملیات هات تپ دسترسی مستقیم به تمامی ابزارها و تجهیزات کارگاه را ندارد. از این‌رو به کارگیری یا تجهیز کارگاه‌های موقتی یا سیار در تسریع و تسهیل روند اجرایی عملیات هات تپ بسیار حائز اهمیت است.

شرکت پیشگام صنعت ابزار با در نظر گرفتن این مهم، از سال‌ها پیش تجهیز کارگاه‌های موقتی و سیار، و حتی ایجاد کارگاه‌های دائم در مراکزی که کار بازه‌ی طولانی مدت دارد را در دستور کار خود قرار داده است. بنابراین اکنون علاوه بر کارگاه مرکزی که در کرج واقع بوده و نقش پشتیبانی تمامی پروژه‌ها را بر عهده دارد چندین کارگاه موقت و دائم در سایر نقاط کشور نیز فعال هستند. چند نمونه از این موارد به شرح زیرند:

- کارگاه دائم در بندر ماهشهر:

بنا به حجم بالای پروژه‌های هات تپ و استاپل در جنوب کشور، شرکت پیشگام صنعت ابزار از چندین سال پیش با تهیه و آماده‌سازی یک کارگاه در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر نیاز خود در زمینه تأمین ابزار و تجهیزات در بخش‌هایی از جنوب کشور را بر طرف کرده است. این کارگاه اکنون مجهز به دستگاه تراش، ابزارهای اصلی و یدکی دستگاه هات تپ، استاپل، و نیز دستگاه‌های فلنج فیسر و سایر ماشین‌آلات مورد نیاز برای انجام عملیات در آن ناحیه است.

- کارگاه موقت اهواز:

این کارگاه متشکل از کانتینر مجهز به ابزار آلات و تجهیزات هات تپ و استاپل، و دستگاه‌های تراش و فرز و سایر قطعات مورد نیاز در شرکت فولاد خوزستان مستقر است. در این کارگاه همچنین تمامی ابزارها و قطعات یدکی دستگاه هات تپ و آلات مورد نیاز برای انجام عملیات انشعاب داغ موجود است.

کارگاه مذکور در سال 1392 و هم‌زمان با آغاز پروژه‌ی سنگیم کاری با شرکت فولاد خوزستان در آن‌جا مستقر شده و با توجه به ادامه‌ی کار در این مجتمع بزرگ، همچنان در این مکان باقی مانده است.

- کارگاه سیار:

شرکت پیشگام صنعت ابزار دارای یک کانتینر سیار و قابل حمل به کلیه‌ی نقاط کشور است. با توجه به تکثر و تعدد پروژه‌های هات تپ و استاپل در کلیه نقاط کشور، این شرکت دارای یک کانتینر قابل حمل به تمام نقاط کشور می‌باشد. این کانتینر مجهز به تمام ابزار و ادوات فنی، ابزارها و لباس کار و تجهیزات ایمنی حین کار می‌باشد.

- کارگاه اربیل:

با توجه به این‌که شرکت پیشگام صنعت ابزار پیمانکار انحصاری بزرگ‌ترین شرکت نفتی کردستان عراق، یعنی شرکت کار گروپ می‌باشد و در طول پنج سال اخیر پروژ‌های هات تپ متعددی در پالایشگاه‌های مخلف اربیل انجام داده است، اهتمام مدیریت شرکت از روز اول همکاری، بر آماده سازی و تجهیز یک کارگاه مجهز به کلیه ادوات مورد نیاز برای انجام عملیات‌های هات تپ، استاپل و فلنج فیسینگ بود. در این راستا یک کانتینر آماده و به تمامی ابزارها و ماشین‌آلات مورد نیاز مجهز شد. در حال حاضر این کارگاه دارای یک دستگاه تراش، چندین دستگاه هات تپ و ادوات دستگاه هات تپ نظیر آداپتور و کاتر می‌باشد. همچنین سه دستگاه فلنج فیسینگ نیز بر حسب نیاز به پروژه‌های فلنج فیسینگ در آن‌جا مستقر شده است. مازاد بر این‌که ادوات و ابزرهای فنی و ایمنی در این کانتینر کامل بوده و پرسنل حین اعزام و انجام کار در پالایشگاه‌های اربیل فقدانی حس نمی‌کنند.

مجموعه امکانات ذکر شده، قدرت مانور و ابتکار عمل شرکت پیشگام صنعت ابزار برای پذیرفتن درخواست‌های ویژه و آغاز کار بدون دغدغه‌هایی از جنس فوق را رفع کرده است و طبیعتاً بر اطمینان خاطر مشتریان در خصوص تأمین تجهیزات و قطعات مورد نیاز پیمانکار افزوده است.

کارگاه های موقتی و سیار هات تپ
دفتر مرکزی:
  • آدرس

    ایران - کرج - کمالشهر - رضوانیه - خ پانزدهم -پلاک3

  • تلفن

    02634717900-4

  • فکس

    34717900-026

  • ایمیل

    pishgam.hottapping@gmail.com

کروکی دفتر

hottap operation
hottap operation

کروکی کارخانه

کارخانه :
  • آدرس

    ایران - کرج - کمالشهر - رضوانیه - خ پانزدهم -پلاک 3

  • تلفن

    02634717900-4

  • فکس

    34717900-026

  • ایمیل

    pishgam.hottapping@gmail.com