امکان‌سنجی، از ملزومات مجریان عملیات هات تپ

هات تپ پیش از انجام امکان سنجی های فنی، مالی و انسانی امکان پذیر نیست. گام اول در اجرای هر فرایندی انجام مطالعات اولیه جهت سنجش امکان انجام عملیات است.
هات تپ یا انشعاب گرم خطوط لوله با وجود کاربرد فراوانی که در صنایع دارای خطوط لوله دارد، کمتر مورد توجه پیمانکاران و صاحبان صنایع در ایران و منطقه قرار گرفته است؛ به طوری‌که بخش اعظم بازار منطقه‌ای این فرایند در تصاحب نمایندگی‌های شرکت‌های غربی است و تعداد پیمانکاران بومی این صنعت در منطقه و خصوصاً خاورمیانه محدود می‌باشد. ‌ماهیت ویژه‌ی این فرایند، تجهیزات منحصر به فرد و گران قیمت، دشواری‌های فنی و مهندسی، و ضریب ریسک بالای فرایندهای انشعاب داغ هات تپ ذهن صاحبان صنایع را از این فرایند دور نگاه می‌دارد.

با وجود دشواری‌هایی که ذکر شد، در صورتی که مجری عملیات نگاه فرایندی و سیستمی به مجموعه اجزای عملیات داشته و توان مدیریت نرم‌افزاری فرایند از گام اول تا آخر را داشته باشد، بسیاری از مشکلات تبدیل به فرصت‌هایی خواهد شد که سازمان را به ارتقای فنی و مدیریتی سوق خواهد داد. مجموعه‌ی انجام دهنده‌ی عملیات هات تپ باید کلیه‌ی مراحل، از امکان سنجی اولیه که گام اول محسوب می‌شود، تا نصب فلنج کور یا لوله را انشعاب ایجاده شده‌ی جدید را پیش‌بینی، سیر توالی آن را تدوین، مشکلات و ایرادات احتمالی هر مرحله و اقدامات پیش احتیاطی و اصلاحی جهت پیشگیری از بروز ایرادات را پیش‌بینی کرده باشد.

عملیات هات تپ ریسک ایمنی بالایی دارد و تا جای ممکن باید خطرات بالقوه پیشگیری شوند اما بر مجریان هات تپ است که در صورت بروز ایراد نیز راهکارهای رفع ایراد در اسرع وقت را تدوین کرده باشند. گاهی ایرادات ضریب خطر ایمنی بالایی خواهند داشت و در صورتی که سریعاً مهار نشوند، لطمات جبران‌ناپذیری خواهند داشت. باید توجه ویژه به این مقولات داشت.

شرکت پیشگام صنعت ابزار، سال‌ها پیش از آن که تبدیل به پیمانکار عملیاتی انجام فرایندهای هات تپ و استاپل شود، سال‌ها نمایندگی فروش ماشین‌آلات مربوطه و سایر دستگاه‌های ارائه دهنده‌ی سرویس خطوط لوله را بر عهده داشت. در این فرصت با انجام مطالعات وامکان‌سنجی‌ها تدارکات لازم برای اجرای عملیات هات تپ و سایر خدمات خطوط لوله نظیر استاپل، بای‌پس، لاین‌استاپ، فلنج فیسینگ، شرکت پیشگام صنعت ابزار تبدیل به اولین مجری تخصصی خدمات مذکور در کشور شده و به مرور با کسب تجارب جدید و ارتقای دانش فنی، اکنون به پیمانکاری نام‌‌آشنا در زمینه انجام خدمات لوله در کشور و حتی منطقه شده است.

تجربیات متعدد و متنوع، مواجهه با شرایط پیچیده و منحصر بفرد، برنامه‌ریزی‌های چند محوره، انجام عملیات‌های متعدد به صورت هم‌زمان و توسط تیم‌های متبحر، ما را بر محوریت رویکرد حل مسئله در رفع مشکلات ویژه و ارائه راهکارهای جدید و بدیع واداشت. اکنون پس از انجام بیش از 3000 عملیات هات تپ با اقتضائات متفاوت، در سایزها و فشارهای متنوع و روی خطوط لوله حاوی سیالات داغ گوناگون، ما به جرئت ادعا می‌کنیم که قادر به انجام هر گونه عملیات انشعاب داغ هات تپ، استاپل، فلنج فیسینگ و... در هر شرایط کاری و هر موقعیت زمانی و مکانی هستیم.

شرکت پیشگام صنعت ابزار در تمامی روز‌های هفنه به صورت شبانه روزی آماده‌ی دریافت سفارشات و متعاقب آن ارائه‌ی مقرون به صرفه‌ترین و ایمن‌ترین راه‌حال ها برای کارفرمایان محترم خواهد بود. انجام عملیات نیز در اسرع وقت و بدون ایجاد مزاحمت برای فرایندهای روزمره‌ی مجتمع‌های صنعتی صورت خواهد گرفت.

دفتر مرکزی:
  • آدرس

    ایران - کرج - کمالشهر - رضوانیه - خ پانزدهم -پلاک3

  • تلفن

    02634717900-4

  • فکس

    34717900-026

  • ایمیل

    pishgam.hottapping@gmail.com

کروکی دفتر

hottap operation
hottap operation

کروکی کارخانه

کارخانه :
  • آدرس

    ایران - کرج - کمالشهر - رضوانیه - خ پانزدهم -پلاک 3

  • تلفن

    02634717900-4

  • فکس

    34717900-026

  • ایمیل

    pishgam.hottapping@gmail.com