پروژه‌های هات تپ در خطوط لوله مخازن پتروشیمی مبین

انجام دو عملیات هات تپ 1.5 اینچ روی خطوط لوله مخازن پتروشیمی مبین توسط شرکت پیشگام صنعت ابزار
هات تپ روی مخازن نفتی و گازی یکی از فرایندها و خدمات شرکت پیشگام صنعت ابزار محسوب میشود که در سال های اخیر حجم بالایی پروژههای شرکت پیشگام صنعت ابزار را در بر گرفته است. انجام عملیات انشعاب گرم هات تپ روی مخازن حساسیتی بالاتر از هات تپ خطوط لوله دارد، چرا که عمدتاً جریان سیال در درون مخازن کمتر بوده و خطرات انجام عملیات هات تپ روی آن بیشتر است. از سوی دیگر، جوشکاری اتصالات روی مخازن نیز دشواریهای خاص خود را دارد، چرا که جوشکاری روی مخزنی که حاوی سیال راکد میباشد باعث تمرکز درجه حرارت در نقاط مشخص شده و احتمال بروز احتراق و حتی انفجار بسیار بالا میرود.

انجام عملیات هات تپ روی خطوط لوله منتهی یا منشعب از مخازن نیز دارای پیچیدگی‌های خاص خود می‌باشد. اما شرکت پیشگام صنعت ابزار با توجه به تجربه‌ای که در انجام عملیات انشعاب گرم هات تپ روی مخازن و خطوط لوله مخازن را دارد، قادر است نیازهای مشتریان در زمینه انجام هات تپ با سایزهای انشعاب مختلف حاوی انواع سیالات و فشارهای متنوع را به انجام برساند. در این راستا، در یکی از پروژه‌های اخیر، شرکت پیشگام صنعت ابزار موفق به انجام دو عملیات هات تپ 1/5 اینچ روی مخازن مجتمع پتروشیمی مبین گردید.

عملیات اول روی خطوط لوله هوای بخش ابزار دقیق به سایز 6 اینچ انجام شد. از آنجا که سیال این لوله هوا بود انجام عملیات احتیاطات ویژه را می‌طلبید. در نهایت، در نتیجه دقت و مهارت پرسنل اجرایی عملیات هات تپ، فرایند با موفقیت طی شد و انشعاب گرم 1/5 اینچ روی خط لوله هوا در ناحیه مخازن واحد ابزار دقیق، در پتروشیمی مبین به اتمام رسید. دیگر عملیات هات تپ شرکت پیشگام صنعت ابزار در این محل، دقیقاٌ چنین مختصاتی داشت با این تفاوت که هات تپ جدید روی خط لوله هوای واحد یوتیلیتی به انجام رسید. این عملیات نیز با موفقیت و بدون بروز هر گونه ایراد و وقفه در اسرع وقت به انجام رسید. عملیات‌های مذکور زیر نظر مستقیم بازرسان و مهندسان مجتمع پتروشیمی مبین انجام می‌گرفت. حسن اعتماد این کارفرما نسبت به عملیات‌های هات تپ ما نتیجه سال‌ها همکاری و انجام چندین عملیات موفق هات تپ در نقاط مختف پتروشیمی مبین بوده است.

با این وجود، و با توجه به اینکه عملیات‌های مذکور روی خطوط لوله هوا و در ناحیه مخازن مجتمع انجام می‌گرفتند، کارفرما حساسیت بیشتری در خصوص نظارت بر مستندات و دستورالعمل‌ها، و نیز روند اجرای کار بخرج داد. اما در نهایت، موفقیت ما در انجام این دو پروژه هات تپ باعث افزایش در جلب رضایت ایشان در خصوص مهارت شرکت پیشگام صنعت ابزار در هات تپ زنی خطوط لوله گردید.

دفتر مرکزی:
  • آدرس

    ایران - کرج - کمالشهر - رضوانیه - خ پانزدهم -پلاک3

  • تلفن

    02634717900-4

  • فکس

    34717900-026

  • ایمیل

    pishgam.hottapping@gmail.com

کروکی دفتر

hottap operation
hottap operation

کروکی کارخانه

کارخانه :
  • آدرس

    ایران - کرج - کمالشهر - رضوانیه - خ پانزدهم -پلاک 3

  • تلفن

    02634717900-4

  • فکس

    34717900-026

  • ایمیل

    pishgam.hottapping@gmail.com