پروژه های هات تپ و فلنج فیسینگ در عراق

نگاهی به آخرین پروژه های شرکت پیشگام صنعت ابزار در خارج از کشور
شرکت پیشگام صنعت ابزار در یکی از آخرین تجارب پروژه‌ای خود در خارج از کشور، دو پروژه فلنج فیسینگ و انشعاب گرم هات تپ را در اربیل عراق با موفقیت به پایان رساند. این دو عملیات که به طور جداگانه و در پالایشگاه اربیل عراق به انجام رسیدند بدون بروز کوچک‌ترین ایراد و با رضایت کامل کارفرما تحویل داده شدند.

1- عملیات فلنج فیسینگ در فاز 4 پالایشگاه کلاک- اربیل عراق: این عملیات در اسفند ماه سال 1394 و در محل سایت پالایشگاه روی 30 عدد فلنج دچار خوردگی به انجام رسید. سایز فلنج‌ها از 1.5 تا 24 اینچ متغیر بوده و ارتفاع کار نیز از 1.5 متر تا 44 متر بود. فلنج‌ها نصب در تاورها و مبدل‌های حرارتی بودند و از این‌رو تمامی کارها بصورت پرتابل و در محل نصب انجام می‌شد. همین امر بر دشواری‌های کار می‌افزود. فلنج‌ها دارای کلاس‌های 150 و 300، و اغلب از جنس کربن استیل بودند. از آن‌جایی که پیش از بهره‌برداری فاز 4 پالایشگاه مذکور، بدلیل عدم نگهداری مناسب فلنج‌ها، اغلب‌شان دچار خوردگی شده و توان آب‌بندی نداشتند، شرکت پیشگام صنعت ابزار به عنوان پیمانکار عملیات از طرف شرکت عراقی دعوت شد و اطمینان خاطر در خصوص انجام موفق عملیات‌ها به اطلاع رسید. پرسنل شرکت پیشگام صنعت ابزار، ابتدا با امکان‌سنجی‌های اولیه و تجهیز دستگاه‌ها برای انجام عملیات آماده شدند و در مراحل اجرای عملیات، بدون وقفه کار را ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن به اتمام رساندند.

2- عملیات انشعاب داغ هات تپ 36x24 اینچ 70 بار پالایشگاه اربیل- عراق: این عملیات در اردیبهشت ماه سال 1395 در پالایشگاه اربیل عراق انجام شد. مراحل مقدماتی و آماده سازی اتلاصل اسپلیت تی در پالایشگاه کرگوسک به انجام رسید و پس از آن، با انتقال تجهیزات و اسپلیت تی به پالایشگاه اربیل، مراحل نصب اتصال و انجام عملیات هات تپ در اسرع وقت به انجام رسید. با توجه به فشار بالای خط (حدود 70 بار) و آلیاژ سخت لوله، فرایند ساخت اسپلیت تی دشواری‌های خاص خود را داشت. بمنظور افزایش ضریب مقاومت این اتصال، از صفحات پوشش دهنده اضافی روی قسمت سدل و نیز نیپل اسپلیت تی استفاده شد. با اضافه کردن این صفحات تقویتی خطوط جوش اسپلیت تی تقویت شده و دستگاه آماده برای انجام عملیات هات تپ شد. عملیات انشعاب‌گیری داغ نیز ظرف 50 دقیقه بدون بروز کوچک‌ترین وقفه و ایراد به اتمام رسید. با توجه به صادراتی بودن خط لوله و ضریب اهمیت بالای آن برای پالایشگاه، تمامی حساسیت‌ها در تمامی مراحل پروژه لحاظ شد و در نهایت کار با رضایت کامل کارفرما تحویل داده شد.

دفتر مرکزی:
  • آدرس

    ایران - کرج - کمالشهر - رضوانیه - خ پانزدهم -پلاک3

  • تلفن

    02634717900-4

  • فکس

    34717900-026

  • ایمیل

    pishgam.hottapping@gmail.com

کروکی دفتر

hottap operation
hottap operation

کروکی کارخانه

کارخانه :
  • آدرس

    ایران - کرج - کمالشهر - رضوانیه - خ پانزدهم -پلاک 3

  • تلفن

    02634717900-4

  • فکس

    34717900-026

  • ایمیل

    pishgam.hottapping@gmail.com